Allmänna Villkor

nolu.se (559023-5791) ingår endast I avtal med myndig (18 år) person eller minderårig med målsmans tillstånd. Avtal ingås när du väljer att genomföra köpet i kassan.

Allmänna villkor gäller för kund som är beställning på nolu.se, via hemsida, mail, telefon eller direkt med representanter för nolu.se.

nolu.se förbehåller sig rätten av vid felaktigheter t.ex. pris, lagerssaldo eller tryckfel korrigera felet i efterhand. Vi förbehåller oss rätten att inte genomföra en beställning vid tekniska fel eller om t.ex. varan är slut i lager.

Vi förbehåller oss rätten av häva köp vid misstanke om bedrägeri.

nolu.se förbehåller sig även att när som helst förändra och uppdatera Allmänna Villkor.

Köp

När du som kund genomför ett köp på nolu.se godkänner du också våra allmänna villkor. Bekräftelse av köp skickas till dig i den mailadress du angivit vid köptillfället. Vi rekommenderar att du sparar orderbekräftelsen för att användas i kontakt med nolu.se. I alla priser på nolu.se så ingår 25 % moms och all valuta är i svenska kronor.

Kortbetalning

Betalning accepteras med Visa och Mastercard. Välj alternativ och följ anvisningarna. Varor levereras inom skälig tid efter betalningen mottagits och inga övriga avgifter tas ut.

Faktura

Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se här.

Leverans

Order hos nolu.se är fraktfritt inom hela Sverige. Vi förbehåller oss rätten att dela upp din order.

Leveranstid

Paket skickas med våra samarbetspartner och levereras alltid fraktfritt om ej annat bestämts i samband med beställningen. För större order om Soffor och Fåtöljer reserverar vi oss en leveranstid på upptill 7-10 arbetsdagar beroende på var ordern ska levereras. Mindre produkter har normal leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten för utökad leveranstid vid special order som t.ex. kvällsleverans och inbärning av varor. 

Vi arbetar kontinuerligt för att möbler ska levereras inom en så kort tid som möjligt. Ibland kan teknik och mänskliga faktorer spela roll och varan är slut på lager men fortfarande vara tillgänglig för köp. Vi försöker minimera den möjligheten och hoppas vid dylikt tillfälle att vi tillsammans hittar en lösning. Antagligen häver köpet eller förlänger er leveranstid.

Leveranssätt

Beroende på storleken av er order levereras den via olika leveranssätt. Hempaket, upphämtning från postombud eller närmsta upphämtningsplats. Större varor levereras till tomtgräns, om ej annat angetts. Legitimation måste uppvisas vid mottag av leverans.

Tillägg

Hemleverans kvällstid: Chaufför kontakter dig när din order är på väg. Vi reserverar oss för mänskliga faktorer där du kan bli kontaktad väldigt nära inpå leverans. Något vi beklagar. Läs och mät gärna ditt hem med hjälp om produkters förpackningsstorlek som du hittar under varje produkt sida.

Uppbärning enkelbemannad: Leverans till den angivna adressen av en person som hjälper dig bära in varan. Tänk på att försäkra er om att varan får plats genom dörröppningar och trapp. Emballaget av produkten bör sitta på under uppbärning annars reserverar sig nolu.se för att avgifter kan tas ut. Chaufför kontakter dig när din order är på väg.

Uppbärning dubbelbemannad: Leverans till angiven adress av två personer som bär in varan åt dig. Reservation för platsbrist eller andra undantag. Chaufför kontakter dig när din order är på väg.

Chaufför har ej möjlighet att avlägsna emballage, flytta existerande möbler, skruva isär fönster och dörrar för att varan ska få plats. Av försäkringsskäl tar anställda hos fraktbolag inte av sig sin skor vid leverans. Vidta åtgärder för detta samt eventuellt förbered skurhinken.

Transportansvar

Vid transportskador, anmäl skadan direkt på plats. Vid ej mottaget paket anmäl det till nolu.se inom skälig tid för att vi ska kunna åtgärda situationen.

Vi uppskattar att ni hämtar ut varor ni beställt men skulle ni glömma eller vara bortresta måste vi tyvärr ta ut en avgift för det. Ej uthämtade varor eller om ni motsäger er ta emot varan reserverar sig nolu.se att ta ut en avgift motsvarande fraktkostnad samt returfrakt plus administrativ avgift av 250kr.    

Behöver vi ändra din adress efter att vi skickat ut din beställning tillkommer en administrativ avgift på 250kr.

Garanti

Alla varor hos nolu.se säljs med två(2) års fabriksgaranti och tre(3) års reklamationsrätt enligt konsumentsköpslagen. Garantin täcker endast fel som uppstått från den ursprungliga tillverkningen s.k. Fabrikationsfel. Förändrar ni varan eller påverkar dess utseende alternativ funktion avsäger ni er möjligheten av reklamera varan. Alla produkter avser för bruk i en s.k. hemmamiljö. Används produkterna utanför dess ursprungliga användnings område utgår garantin. 

Garantin gäller inte för normalt slitage eller skador av produkten orsakat av olyckor, våld eller felanvändning. I det fall bruksanvisning medföljer bör den följas annars gäller ej garantin. Även skador pga. Utebliven skötsel eller service för att garantin inte gäller.

Ångerrätt

Du som kund har full ångerrätt inom 14 dagar i enlighet med rådande konsumentskyddslagstiftning. Efter att du mottagit varan skall du inom 14 dagar kontakta nolu.se. Ångerrätten gäller ej vid specialbeställningar eller dylikt som påverkat varan enligt kunden anvisningar. 

Produkten skall returneras omonterad, komplett och i emballage. Vi förbehåller oss att ta ut en avgift om dessa krav inte möts. Avgiftens storlek bestäms av nolu.se efter att vi mottagit den returnerade varan. Hantera gärna produkten varsamt och ha det i åtanke när du packar upp varan.

Meddelar du efter att tidsfristen för ångerrätten gått ut att du önskar returnera din vara hänvisar vi dig gladeligen till andrahands marknader eller auktions hemsidor, lycka till!

Byten

Byten sker inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Beställ gärna rätt färg från början så underlättar det för oss alla.

Retur

Du kan kostnadsfritt returnera dina varor inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. Kontakta nolu.se för returfraktsedel.

Du som kund ansvarar för upphämtning av varan vid returer. Har du beställt uppbärning och vid retur avser transportbolaget bära ner varan åt dig igen står du själv för kostnaden. nolu.se står alltså endast för grundkostnad av returfrakt dvs. från vad transportbolaget avser är tomtgräns eller dit de max kan frakta varan utan tilläggskostnader. 14 dagar efter att returfraktsedeln har skickats till dig skall varan vara åter hos nolu.se.

Vi reserverar oss för att vid returer ta ut en avgift får eventuell värdeminskning av varan eller förpackningen.

Du som kund ansvarar för varan från och med att du skickat den tills den är åter hos nolu.se Vid retur återbetalas ej eventuella fraktkostnader som uppstått i samband med din leverans t.ex. uppbärning.

Vi förbehåller oss även rätten av vid misstanke om bedrägeri eller abnormalt beställningsbeteénde ta ut avgifter för frakt samt hanteringsavgift. Alla returer bör återkomma till oss inom skäligtid efter att du mottagit returfraktsedel annars kan vi debitera hela summan + frakt.

Reklamation

Ifall du mottagit din vara och det är något fel på den så kontaktar du oss och reklamerar varan. Vi ersätter naturligtvis varan om det är bortom möjlighet att reparera alternativt häver ditt köp. Vid reklamation står nolu.se för returfrakten(gäller ej tilläggstjänster). Vid reklamation bör du som kund kontakta oss inom 2 veckor efter att felet upptäckts.  Kontakta kundtjänst och skicka bilder med tydlig beskrivning av felet så vi kan underlätta processen.

nolu.se förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig. När vi mottagit din reklamerade vara kommer en inspektion av produkten genomföras om därefter bedöma dig fall. Visar det sig att produkten inte anses vara tillgänglig för reklamation kan du som kund tvingas stå för dess transport kostnader. Vi beklagar för den tid en reklamation kan ta, det är varken kul för oss eller er.

Kontakt vid reklamationer:

info@nolu.se

Gamlestadsvägen 2 b27
41502 Göteborg
Sverige

Transportskada

Skulle produkten vara transportskadad ta genast kontakt med transportföretaget eller ombudet för uthämtning av gods samt nolu.se. Skulle du i efterhand upptäcka transportskada kontakta oss och vi tar kontakt med transport företaget. Kontakta oss vänligen inom ett par dagar efter mottaget gods. Transportskada kan hända och är oftast varken vårt eller ert fel så vi uppskattar om vi kan arbeta tillsammans för att lösa dylika problem.

Cookies

Vi förbehåller oss rätten att lagra cookies. Cookies är en textfil som lagras på din dator och innehåller information.

Säkerhet

I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. nolu.se skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. nolu.se använder krypterad dataöverföring. Betalnings- och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. Betalningstransaktionen hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera en snabb och säker betalning. DIBS uppfyller kraven för PCI-DSS. nolu.se sparar aldrig några kortuppgifter. All information skickas krypterat.

Force Majeure

Vi menar inte filmen! nolu.se kan inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats pga. Omständigheter utanför vår kontroll. Följande befriande omständigheter för nolu.se inte kan anses hållas ansvarig kan vara: myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller förändrar lagstiftning, konflikt på arbetsmarknad, blockad, brand, översvämning samt naturkatastrofer. Lägg därtill sabotage, olyckshändelse av större omfattning samt myndighetsbeslut som kan påverka marknad och produkter negativt som följande: restriktioner, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt ifall bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar vår verksamhet.

Tvist

Klagomål eller synpunkter på våra tjänster bör du omedelbart kontakta oss. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende kontakta iså fall konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer ARN:s rekommendationer.

Vi rekommenderar även att du besöker ec.europa.eu/odr för mer information.