Vanliga Frågor

Har ni en butik vi kan besöka?

Nej, vi är en online butik. Vi har i dagsläget varken butik eller showroom. Kontakta oss på info@nolu.se vid frågor och funderingar

Var hittar jag mått och storlek av varor?

På produktsidan där ni hittar info om produkten ni är intresserade av hittar du info om storlek, längd, bredd osv. 

Var hittar jag mått och storlek av förpackning?

På produktsidan hittar du mått om storlek på förpackningen. För mindre varor finns ibland inte mått av förpackningen.

Vilka betalningssätt erbjuder ni?

Betala med Visa/Mastercard eller betala med Faktura via Klarna. Med Klarna kan du även dela upp din betalning. Tänk på att betalning med faktura levereras varan till folkbokföringsadressen.

Leverans metoder

Större produkter har tillvalstjänster för leverans t.ex. kvällskörning (17-22) samt kvällskörning + uppbärning av leverans. Vid uppbärning enkel hjälper du chauffören att bära in leveransen. Vid uppbärning dubbel är utkörningen bemannad av 2 personer som tillsammans bär in din leverans.

  • Hemleverans: Gratis
  • Kvällsleverans: 299:-
  • Kvällsleverans + Uppbärning Enkel: 799:-
  • Kvällsleverans + Uppbärning Dubbel: 1400:-

Alla tillgängliga tillval för ditt område hittar du efter du fyllt i dina adressuppgifter i kassan.

När kommer min faktura?

Fakturan skickas i samband med din order och ska vara betald inom 14 dagar. Fakturan skickas separat från produkten.

Jag har inte fått/tappat bort min faktura kan ni skicka en ny?

Kontakta Klarna

Jag är inredningsarkitekt/designer har ni speciella samarbeten?

Absolut, kontakta oss och beskriv vad du är intresserad av.

Jag är intresserad av en större beställning. Kan jag kontakta er direkt?

Inga problem. Kontakta oss så löser vi självfallet det!

Kan jag skräddarsy en produkt? T.ex. Speciell färg/tyg på en soffa.

Vid större orders kan alla problem lösas. För enstaka produkter har vi ett fantastiskt standardutbud.

Produkten jag vill ha finns inte I lager

Häda ej! Produkten kommer tillbaka om inget annat angetts.

Jag saknar vissa produkter på hemsidan

Tråkigt, hör av dig till oss så kanske vi kan lösa det.

Levererar ni utanför Sverige?

Vid större orders kan vi eventuellt lösa något. Fraktfritt gäller inom Sverige.

Kan jag byta vara istället för att returnera den?

Självklart, kontakta oss

Min beställning har inte kommit än

Vänta gärna en extra dag kontakta därefter kundtjänst. Lättast kan vara att kontakta transportföretaget som hanterar leveransen av din vara. Kom ihåg att helgdagar och dylikt kan påverka leveransdatum. 

Kan jag följa min beställning?

Gå in på transportföretagets hemsida men det leveransnummer du fått i mailen.

Varför kan jag inte förboka en vara som är slut i lager?

Vi kan inte försäkra er om ett specifikt datum då varan åter finns i vårt lager. Vi anser att det vore oansvarsfullt av oss som företag att utlova ett datum för leverans av en viss produkt som vi inte kan garantera.

Vad menas med 14 dagar returrätt?

Inom 14 dagar från att du har mottagit varan ska du kontakta oss för att returnera varan.

Kan jag returnera del av min order?

Så länge produkter du beställt in är förpackade separat går det naturligtvis att returnera delar av din beställning. Är det t.ex. förpackas 2 stolar i samma kartong räknas det som en unik order och båda produkterna måste skickas tillbaka tillsammans.

Har min retur kommit fram?

När vi mottagit din retur meddelar vi dig det genom ett email. Har vi inte meddelat dig ta gärna kontakt med oss på info@nolu.se

Jag har just mottagit varan och det är fel på den

Fotografera gärna problemet och skicka bilder och beskrivning till oss. Glöm inte bort ert ordernummer samt adress och övriga uppgifter.

Varför kan jag inte ringa er?

I dagsläget arbetar vi för hög effektivitet till utmärkta priser. För att kunna eftersträva det har vi för närvarande kontakt via email. Gäller det någonting väldigt särskilt inkludera ditt telefonnummer i ett mail så kan vi höra av oss.

Vilken kvalité har era soffor och fåtöljer?

Vi anser att vi har marknadens bästa kvalité till rätt pris på möbler. Hos oss får du som kund en soffa i hög kvalité till rätt pris. Som bonus på köpet är det dessutom helt kostnadsfritt hemlevererad.  

Hur kan jag som kund veta att era produkter är av hög kvalité?

Alla soffor och fåtöljer är byggd på stabila träramar. Hörnen är förstärkta med klossar som är fastsatta med lim och skruvar. Mellan tyg och träram finns alltid skum och annat material för att försäkra dig om tygets livslängd. En soffa av sämre kvalité sviktar ofta när man lyfter upp ena kortsidan, det gör inte våra. En stabil ram är grundbulten för en bra soffa.

Vilket material är era sofframar gjort av?

Alla ramar är tillverkade av solid furu med detaljer av plywood. Alla ben till soffor är också i olika träslag som ek, björk osv. Allt beroende på vilken stil på träet vi anser passa soffa/tyg bäst. Våra ramar är absolut stabil som en fura.

Vilket material är era tyger gjorda av?

Alla tyger är unika men oftast en kombination av t.ex. linnen/polyester.

Varför har ni valt just de här tygerna?

Alla våra tyger är unikt framtagna av nolu. Kombinationen av tyger har valts ut för att vi tycker det är en utmärkt kombination för olika ändamål. Lättsköttslig, kostnadseffektiv samtidigt av hög högkvalitet. Alla tyger kommer i färger och mönster som vi tycker är stilrena och enkla. Ni kommer se skillnad på tyger från nolu! 

Finns era tyger i andra färger?

Tygerna finns i det färgerna som finns på hemsidan. Alla färger är unikt framtagna av nolu. Vi arbetar även efter tydliga och enkla mönster i våra tyger. Allt för att skapa en perfekt balans för ditt hem.

Varför använder ni Polyester i era tyger?

Polyester är ett slitstarkt material som också är förvånansvärt mjukt. Överraskande nog använder många exklusiva märken polyester i sina tyger.  Materialet är dessutom är lätt att sköta om och fläckavstötande. Vi använder oss t.ex. inte av Polypropen som får en billigare och hårdare upplevelse.

Kan jag byta ben till min soffa?

Alla ben till våra soffor är noga utvalda för att matcha just den produkten och den tygsorten samt färg. Det är möjligt att vi har andra sorter på lager kontakta oss

Vad är plymå?

Fyllda dynor så som sitt- och ryggdynor.

Vad är Nozagfjädrar?

Nozag-fjädrar är ett fint namn för de S-likande fjädrar som går från en långsida till den andra för att bygga upp sitsen på soffan. Alla fjädrar är sammanvävda med starkt rep för att hålla allting på plats. Sedan täckta med skum för att öka komforten och förlänga livslängden.  

Varför använder ni Nozagfjädrar

Nozag ger en skön, fast och jämn sittkomfort.

Vad är Pocketfjädrar?

Utvalda produkter har en sittdyna med kärna av pocketfjädrar. Det är fjädrar som är inpaketerade i slitstarkt tyg i mitten av dynan. Pocketfjädrar använder vi för att ge soffan och dynorna längre livslängd. Fjädrarna är helt täckta av högkvalitetsskum så du kommer förmodligen inte lägga märka till att du sitter på dem. En dyna med pocketfjädrar väger ofta mindre än en soffa helt baserat på skum. Pocketfjädrar används generellt också i sängar.

Vad är det blixtlåsgarage?

Blixtlåsgarage är det lilla facket i slutet av en dragkedja som täcker ”löparen” för att skydda tyget, soffan och allmänt inte vara i vägen. Vi tycker också att det ser lite stilrenare ut.

Kan jag hämta upp min order?

I dagsläget levererar vi enbart.

Kan jag beställa till sommarstugan/landet?

Absolut, undvik att betala med faktura om det inte är adressen ni är folkbokförda på.

Vem designar era produkter?

nolu har en kombination av klassiska designer i modern tolkning till våra helt egna designer. Vi försöker mestadels ta fram möbler om heminredning som du som kund faktiskt vill ha.

Jag har en fråga jag inte fått svar på

Kontakta gärna oss om det finns frågor du inte hittar på hemsidan. Vi svarar jättegärna på funderingar du har via mail.

Maila oss på info@nolu.se