Hjälp och information

Kontakta oss

Vår trevliga kundsupport är alltid redo att svara på frågor och funderingar! Kontakta oss via email eller vårt frågeformulär
Kontakt oss HÄR
Email: info@nolu.se

Hur dyr är frakten?

Alla produkter på nolu.se handlar du  FRAKTFRITT. Oavsett var i Sverige du bor i så levererar vi helt fraktfritt till dig. Du kan även helt gratis returnera din beställning till oss inom 14 dagar

Orderbekräftelse

När du har placerat en order skickar vi automatiskt en bekräftelse att vi tagit emot din order. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att du placerat en order hos nolu.se. I orderbekräftelsen hittar du även ett ordernummer och övrigt användbar information. Vid eventuella problem kontakta vänligen vår kundsupport

När kommer min beställning?

Våra produkter finns i utvalda storlekar och färger. Vi arbetar hårt för att du ska ha din vara levererad inom 7 arbetsdagar. Mindre produkter levereras inom 2-5 arbetsdagar och beroende exakt vart i Sverige du bor kan det variera något.

Du kommer få ett spårningsnummer av DHL när din beställning är på väg.

Det absolut viktigaste är att vi aldrig kommer säga 6-8 veckor för en soffa för att 10 veckor senare fortfarande inte ha levererat varan. En helt oacceptabel branschpraxis tycker vi. Finns det några oklarheter så Kontakta oss!

Hur levereras min beställning?

När din beställning lämnar lagret skickar vi en bekräftelse till dig som kund. I bekräftelsen hittar du information om ordernummer och annat smågodis. När din beställning lämnat vårt lager skickat vi en bekräftelse. Efter det kontaktas du av transportbolaget när din vara är på väg. Generellt gäller att alla mindre varor levereras till postombud medan större produkter som soffor/fåtöljer levereras hem till dig.

Uppbärning av varor

Uppbärning gäller endast för större och tyngre produkter. När ni placerar er beställning finns en ruta som ni kan kryssa i för uppbärning. Behöver ni uppbärning så blir det självklart att lägga till ett par kronor på er beställning, inga konstigheter i det! Var noga och mät så att ni är säkra på att våra produkter kommer in genom trappuppgångar och smala dörrar. Vi tyvärr kan inte ansvara för den typen av förseelser. Under varje produktsida hittar ni mer information om förpackningsstorlekar. Vi vill uppmärksamma er om att ifall ni bokar uppbärning av vara kan leveransfördröjningar tillkomma. Vi beklagar detta men det ligger utanför vår kontroll.

Alternativen som finns är:

  •  Kvällsleverans då ankommer din beställning efter kl.17.00 på vardagar. 
  •  Kvällsleverans enkel: 1 person som hjälper dig att bära in produkten
  •  Kvällsleverans dubbel: 2 personer från DHL bär in produkten åt dig. 

Monterar ni min produkt?

Våra produkter levereras oftast monterade. Det enda ni ibland behöver göra är att skruva fast benen. Ett fåtal produkter kräver mer montering och då medföljer instruktioner.

Hur betalar jag? Hur vet jag att det är säkert?

Vi sammarbetar med svenska banker och DIBS som tillverkar betalningslöningar för E-handel. Du kan betala med VISA och MasterCard. Vi har även stöd för Verified by VISA och MasterCard SecureCard. Genom Klarna kan du även betala med Faktura.

Kan jag delbetala?

Du kan välja att dela upp din betalning i kassan.

Returrätt

14 dagars returrätt gäller hos nolu, såklart är även returfrakten gratis. Tyvärr är returrätt med möbler lite krånglig så för att göra allting så enkelt och rättvist som möjligt ta en titt nedan!

Vad du behöver veta

Vi tar stolthet i att vi värdesätter kundnöjdhet och vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda med våra produkter. Känner du dig inte nöjda kan du returnera varan tillbaka till oss.

Det krångliga

Alla produkter returnerade till nolu kommer bli inspekterade efter att vi mottagit varan. Eventuella skador på varan kommer bli åtgärdade och ersatta på er bekostnad. Varan skall dessutom vara omonterad och eventuella delar ska finnas komplett i originalemballage. Förpackningen ska vara I sådant skick att den kan återanvändas annars blir du även där skyldiga att ersätta oss. Om du motsäger er att hämta ut varan eller helt enkelt glömmer bort det så kommer du även där behöva ersätta oss för det.

Har du beställt uppbärning ansvarar du själva för att varan tar sig till tomgräns eller närmast möjliga plats där logistikföretag kan hämta upp varan. Vi återbetalar inte utlägg du haft för uppbärning eller kvällsleverans.

I ärlighetens namn

Returer är aldrig roliga, varken för oss eller för er. Vill du skicka tillbaka varan inom den tidsramen som finns är du absolut välkomna att göra det! Upptäcker du efter 14 dagar att du inte är helt nöjda hänvisar vi gärna er till andrahandsmarknader eller auktionssajter. När varan de facto har lämnat lagret kan vi inte heller avboka beställningen.

Vi vill inte verka tjatiga men varor eller förpackningar som är skadade kommer vi kräva ersättning för. Ha det I åtanke när du packar upp varan.

Har du vidare frågor kontakta gärna vår kundtjänst.

Garanti

Alla produkter har två(2) års fabriksgaranti samt tre(3) års reklamationsrätt. Garantin täcker ursprungliga fabrikationsfel dvs. inte fel som orsakats av kund via t.ex. förändring av varan, ombyggnation, fysiskt våld eller felanvändning. Våra produkter är rekommenderade för användning i Hemmamiljö. För användning utanför så kallad Hemmamiljös ramar gäller inte garantier. Gäller även för skador orsakade av felaktig montering eller förvaring, bruksanvisning icke följts samt felaktig skötsel eller service.